duminică, 13 septembrie 2015

Telefon vs viata sociala reala



Tehnologia moderna a devansat viata sociala cu Dumnezeu si cel de langa noi?

      Daca pana acum problema de facebook era cea mai grava, ceva tot legat de tehnologia moderna e pe primul loc...telefonia mobila vs socializare. Mai tineti minte pe vremea "messengerului" de la "yahoo!" acele "mass-uri" pe care le primeam, care pe unii ne disperau, iar altii le trimiteau mai departe...eu unul, alegeam de multe ori sa nu le citesc iar pe cele mai multe sa le sterg inainte de a citi macar primul rand...era o perioada interesanta, pe care, o credeam noi, una interesanta...nu ne gandeam ca peste 5-6 ani, telefoanele mobile vor ajunge sa ne conduca vietile, si spun asta cu toata convingerea, pentru ca peste tot pe unde te uiti, sta sot langa sotie, unul langa altul in metro, tren, autobuze sau tramvaie si sunt cu telefoanele in mana, fara sa se bage in seama. Mergand zilnic cu metroul sau cu trenul, vad peste 90% din calatori cu nasul in telefon.
      Spuneam mai sus ca eru unele mesaje pe care nu le citeam, dar a existat un mesaj pe care chiar l-am salvat pe o bucata de hartie...el suna asa:

"Cum ar fi daca am trata Biblia ca pe telefoanele noastre mobile?
…daca le-am purta cu noi mereu, in posete sau in buzunare ?
…daca ne-am intoarce dupa ea undeva daca am uitat-o ?
… daca am umbla prin ea de cateva ori pe zi ?
… daca am folosi-o ca sa primim mesaje din textul biblic in loc de SMS-uri ?
…daca am trata-o ca si cum nu am putea trai fara ea ?
... oare am darui-o ca si cadou copiilor nostri ? 
... am folosi-o in calatoriile noastre ?
... am folosi-o in caz de urgente ?
Si inca ceva, spre deosebire de telefoanele mobile, nu trebuie sa ne facem grija ca vom fim deconectati. Isus a platit deja factura…in avans!!! 
...

      Nu stiu daca iti mai aduci aminte de acest mesaj, dar eu imi aduc bine aminte...si chiar m-am gandit profund la ceea ce scrie aici...cum spuneam, daca in urma cu 5-6 ani era la moda sa ai un telefon, acum sa ai UN telefon e ceva fara de care nu poti trai (cel putin unii), acum daca nu ai ultimul tip de teefon aparut pe piata, nu insemni nimic. Concluzia la care am ajuns este aceasta: telefonul in ziua de azi, pe langa un moft e si ceva ce te tine legat. 
      Nu spun ca e un lucru rau sa ai telefon, e un lucru rau ca te uiti sa socializezi cu cel de langa tine, uiti sa privesti pe geam si sa vezi ce frumos e un rasarit sau un apus de soare, uiti ca traiesti pentru altceva. Viata ta trece, si la fel si a mea, dar nu ti-ar parea rau cand vei ajunge batran, daca vei ajunge, sa iti aduci aminte de tineretea ta si sa te gandesti ca au trecut pe langa tine atatea momente frumoase, atatea lucruri pe care le-ai pierdut pentru ca nu ai facut altceva decat sa stai cu capul in telefon? Gandeste-te ca viata care a trecut nu o mai recuperezi, momentele frumoase trec o singura data pe langa tine, daca nu le iei in seama, nu uita ca a doua oara doar iti va spune altcineva ca vara a fost frumoasa, ca iarna asta zapada a fost si in realitate nu doar in aplicatiile de pe smart-phone-uri. Adu-ti aminte de vremurile trecute, cu 8 ani, poate tu nu stiai ce e un telefon mobil, nici nu te-ai fi gandit ca acum tu iti verifici contul bancar, iti verifici cele mai importante mesaje, sau chiar iti semnezi contractul de munca printr-un sms (o tehnologie foarte avansata, zic eu...primesc mesaj cu un fisier PDF unde e contractul meu de munca, daca sunt de acord cu el, selectez aceasta, si in cateva secunde primesc un mesaj cu un cod pe care trebuie sa il trimit mai departe firmei, cum ca sunt de acord).
Nu e rau sa ai telefon, ci e rau ca tot ce ai sa fie doar telefonul...nu uita ca socializarea este altceva, nu uita ca prieten nu inseamna ceva cu care vorbesti prin mesaje doar...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile tale pot sa incurajeze...