sâmbătă, 13 decembrie 2014

Crestin de forma sau REAL






Crestin de frica iadului sau de dragul Domnului?


      E din nou craciun, putin a mai ramas si din nou strazile vor fi pline de copii care vestesc "ceva"...unii merg ca asa e traditia, altii merg ca sa primeasca, unii ca sa nu stea acasa...sunt multe persoane care, daca le intrebi pe cine colinda, sau DE CE, nu au idee ca in ziua de craciun noi, crestinii sarbatorim Nasterea Mantuitorului nostru. 
      Ma intreb, oare cati din noi vom merge la Biserici in acele zile dedicate lui Isus Cristos, doar ca sa vedem ce musafiri vin sau ca sa facem economie la lemne sau caldura. Ma intreb, cati dintre noi care ar trebui sa fim in Biserica sa ne "incarcam bateriile" pentru a da mai departe din bunatatea pe care o primim NUMAI in prezenta Domnului, vom merge pe strazi ca sa dam si celor care nu au o casa, o masa, un loc unde sa se ascunda de frig.
      E placut cand suntem toti adunati in jurul mesei incarcate, in jurul unui brad luminat frumos, incarcat si el cu tot felul de luminite, beculete si cate-si-mai-cate lucruri...dar haideti sa privim si de partea cealalta, la oamenii strazii...mergand zilnic cu trenurile si cu metrourile, vad oameni tristi si suparati, oameni care isi "inneaca" amarul in diferite lichide pe care le beau, alcoolice sau expirate...ma intrebam mereu, oare de ce au ajuns in astfel de situatii oamenii aceia...de ce au ajuns sa cerseasca, de ce nu au un loc unde sa se incalzeasca, de ce Dumnezeu ii lasa asa...si mi-a dat Dumnezeu raspunsul...ca noi crestinii sa avem de lucru in ogorul Sau...oare cum ar fi daca toti ar avea unde sta, cum vom mai putea implini cuvantul din Matei 25:35-36 (Caci am fost flamand, si Mi-ati dat de mancat; Mi-a fost sete, si Mi-ati dat de baut; am fost strain, si M-ati primit;
Am fost gol, si M-ati imbracat; am fost bolnav, si ati venit sa Ma vedeti; am fost in temnita, si ati venit pe la Mine.") Nu intelegem noi multe, dar va veni o zi in care, omul acela pe langa care am trecut de atatea ori sau doar odata, va muri, si poate va fi chemat la judecata...poate el a trait o viata sincera, nu a stiut el prea multe aici jos, dar acolo sus nu se tine cont de asta, tu poate stai la masa si mananci bunatati, fara sa te gandesti ca el nu are ce manca...cum spuneam, poate el va ajunge in rai pentru sinceritatea si simplitatea cu care a trait...iar tu, pentru zgarcenie si impietrirea inimii ajungi in celalalt loc, "unde este plansul si scrasnirea dintilor". Nu e "batut in cuie" faptul ca daca mergi la Biserica zilnic vei ajunge in Rai, nu e deajuns, poti sa faci parte din cealalalta categorie, categoria despre care Dumnezeu va zice:
"41. Apoi va zice celor de la stanga Lui: "Duceti-va de la Mine, blestematilor, in focul cel vesnic care a fost pregatit diavolului si ingerilor lui!
42. Caci am fost flamand, si nu Mi-ati dat sa mananc; Mi-a fost sete, si nu Mi-ati dat sa beau;
43. am fost strain, si nu M-ati primit; am fost gol, si nu M-ati imbracat; am fost bolnav si in temnita, si n-ati venit pe la Mine."
44. Atunci Ii vor raspunde si ei: "Doamne, cand Te-am vazut noi flamand, sau fiindu-Ti sete, sau strain, sau gol, sau bolnav, sau in temnita, si nu Ti-am slujit?"
45. Si El, drept raspuns, le va zice: "Adevarat va spun ca, ori de cate ori n-ati facut aceste lucruri unuia dintre acesti foarte neinsemnati frati ai Mei, Mie nu Mi le-ati facut."
46. Si acestia vor merge in pedeapsa vesnica, iar cei neprihaniti vor merge in viata vesnica."
       Nu scriu lucrurile astea ca sa ofensez pe nimeni, nici sa facem lucruri bune de craciun doar de frica iadului, ci de dragul lui Dumnezeu. Nu spun nimic din toate astea ca sa dam de mancare doar de mila ci din drag...vrem multi sa ajungem undeva departe, dar din pacate nu suntem in stare sa ajutam pe cel de langa noi...inchei acum cu spusele unei cantari crestine care spune atat de frumos:


"Drag prieten care cânţi
vesel în credinţă,
fii prieten cu Isus
şi la suferinţă!

Dacă-n ceasul de temut
vrei să fii la dreapta,
când Isus dă iar tribut,
mângâie-L cu fapta.

Dă-I acum din pâinea ta
foamea să-Şi destrame;
căci în cer în veci de veci
nu-I va mai fi foame!

Dă-I acum să bea din vas,
când e ars ca vrejul;
căci în veci de veci în cer
nu mai ai prilejul!

Dă-I acuma haina ta ,
cât îi rupt veşmântul ;
căci în cer nu-i va fi frig,
nu-L va bate vântul.

Dă-I acum când e bolnav
grija-nduioşată;
căci bolnav nu va mai fi
Domnul niciodată.

Ia-L în casa ta acum,
să-L aline somnul.
Azi e un sărac în drum,
dar în el e Domnul!

Azi Isus e-n mii de fraţi.
Azi îţi vrea el fapta.
Mâine toţi vom fi chemaţi.
Tu vei fi la dreapta!

Şi un glas, peste genuni,
va striga spre stele:
“Îl cunosc şi din ani buni;
şi din zile grele!”

Iată, anii trec, s-au.
Zilele-s ca spuma.
Fii prieten cu Isus,
nu uita, ACUMA!"

(Costache Ioanid)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile tale pot sa incurajeze...