miercuri, 23 ianuarie 2013

Ce planuri de viitor ai?



      Cu totii ne facem planuri de viitor, ceea ce e si normal. Traim intr-o lume in care ziua de maine e ceva ce ne place sa credem, ca va fi mai bun decat azi. Ne gandim sa terminam scoala, ne alegem un loc de munca bine platit, ne alegem un partener de viata, ne casatorim, avem copii, ne facem o casa sau doua...masini, (nu neaparat in ordinea asta) si asa vedem noi "viata perfecta".
      Asa eram si eu pana acum, dar intr-o dimineata mi-am adus aminte de predica unui predicator, am ascultat-o de multe ori, dar astazi parca am simtit-o mai puternic, am simtit-o ca si cum ar fi fost spusa doar pentru mine. Si eu aveam planuri, si le am, si eu ma gandeam cum va fi peste cativa ani, dar stau acum si ma gandesc, oare cum ar fi daca Dumnezeu are alte planuri pentru mine, la ce sunt gata sa renunt pentru a-L lasa pe El sa lucreze in viata mea. Cum ar fi daca eu ar trebui sa renunt la toate planurile pe care mi le-am facut si sa Il las pe el sa imi spuna pasii pe care trebuie sa ii fac ca sa fiu fericit.
      Uneori ne facem planuri fara sa-L intrebam pe Dumnezeu despre aceste ele. Spunem ca sunt bune doar pentru ca ne plac noua. Unde se va indrepta viata mea daca nu iau examenul asta, daca nu reusesc sa imi gasesc un loc de munca mai bun, daca nu voi reusi sa ma casatoresc cu fata care imi e prietena acum si asa mai departe. Cum crezi ca va fi viitorul tau de azi inainte, nu neaparat ca ai citit aceasta postare de pe blog, ci in general. Daca in momentul urmator drumul vietii tale nu va mai fi asa cum credeai ca va fi, daca  tu vroiai sa mergi inainte, dar fara sa iti dai seama, totul "vireaza la dreapta", ce vei face daca locul de munca pe care l-ai asteptat de mult timp si de care erai sigur ca va fi al tau se va ocupa de catre altcineva, daca masina pe care ti-o doreai atat de mult se va scumpi atat de mult incat nu vei mai putea sa o cumperi, cum va fi...cum va fi daca un accident te va "tintui" pe pat, si nu te vei mai putea misca o perioada mai scurta, mai lunga sau pentru totdeauna. Cum va fi daca tot ce ti-ai propus se va narui? Nu imi doresc sa se intample asta, imi doresc ca sotia mea sa fie fata de care sunt indragostit, nu sa le schimb de fiecare data cand vad un defect la ea, asa-i tineri(baieti si fete) "pocaiti" (aviz amatorilor).
      O, Doamne, ajuta-ne pe noi cei tineri sa ne pastram curata cararea iar pe cei in varsta sa ne arate aceasta arare pe care trebuie sa mergem. Sa ne pastram curate gandurile, sa nu ne facem planuri fara sa cerem ca Tu sa ne luminezi mintea inainte.
      Iti spun ca inainte de a-ti face orice plan, pune-te pe genunchi si spune-I lui Dumnezeu daca e bine, sau nu e bine la ce te-ai gandit, pe urma fa urmatorul pas ca asta e cel mai bine. Nu fa niciun pas daca sti ca va face pe cineva sa sufere. Daca tu crezi ca trebuie sa "furi" pentru ca sa iti indeplinesti toate dorintele si astfel vei avea viitorul mult visat, trebuie si atunci sa te pui pe genunchi, dar nu ca sa-L intrebi pe Dumnezeu daca e bine sa faci asta sau ca El sa binecuvinteze "planurile tale", ci ca sa te ierte de gandul care l-ai avut.
       In incheiere, te rog citeste psalmul 127:1 - Daca Dumnezeu nu are in plan cu tine sa "ridice o casa" degeaba te zbati tu sa ridici o casa, ca n-ai sa reusesti niciodata...Psalmul 127:2 - Degeaba te trudesti sa castigi mai multi bani ca sa "iti cumperi o paine" degeaba faci atatea daca Dumnezeu iti poate da asta CA in somn. Nu trebuie sa iti "rupi oasele" ca sa ai ce sa mananci, pentru ca El iti va da, dar numai daca vei cauta mai intai Fata lui Dumnezeu, abia atunci toate lucrurile ti se vor da pe deasupra. Nu uita sa iti lasi o mica rezerva de putere undeva, ca nu sti daca planurile pentru care te-ai trudit atata sunt si planurile lui Dumnezeu, daca tot ce ai planuit se va narui, sa poti sa zambesti chiar si atunci, cei mai multi ajung la sinucidere din cauza asta. Am intalnit cazuri.

3 comentarii:

Comentariile tale pot sa incurajeze...