Dupa 8 ani in care am impartasit ganduri cu cei aproape 40.000 de persoane care au urmarit postarile acestui blog, am decis sa trec la un nivel mai inalt. Nu stiu ce va urma, poate nu vor mai fi la fel de multi cititori sau "curiosi" insa, sper sa fie macar unul sau doi care va fi incurajat de acele postari. Vor fi mai multe lucruri interesante, pe langa postari, vor fi si altele, ca de exemplu o biblioteca, de unde vei putea descarca gratuit carti (crestine) electronice (ePub, PDF, MOBI, azw...etc), sau carti cu link-uri inspre magazinele de unde le poti cumpara; jocuri (intrebari din Biblie) direct pe site, fara a fi nevoit sa instalezi programe in calculator. Pentru moment versiunea pentru telefon este in lucru, asa ca, daca vrei sa arunci o privire, ai linkul mai jos. Pentru moment recomand sa intri de pe un calculator, pana versiunea pentru telefon va fi gata. Multumesc pentru atentie si vizita. Pana site-ul va fi gata, mai sunt exact:

NOUL BLOG va fi disponibil >>> AICI

Monday, December 31, 2012

Ai adus sau nu rod?

Luca 13:6-9
    El a spus si pilda aceasta: "Un om avea un smochin sadit in via sa. A venit sa caute rod in el, si n-a gasit.
   Atunci a zis vierului: "Iata ca sunt trei ani de zile, de cand vin si caut rod in smochinul acesta, si nu gasesc. Taie-l. La ce sa mai cuprinda si pamantul degeaba?"
   "Doamne", i-a raspuns vierul, "mai lasa-l si anul acesta; am sa-l sap de jur imprejur, si am sa-i pun gunoi la radacina.
   Poate ca de-acum inainte va face roada; daca nu, il vei taia."

    Am ajuns din nou la sfarsit de an, si din nou ne facem o cercetare interioara, sau cel putin ar trebui sa facem: Ce am facut bun, ce am facut rau, ce am fi putut sa facem bine si nu am facut, pe cati i-am vorbit de rau, pe cati i-am incurajat, sau mai nou descurajat, ca la asta, majoritatea suntem buni.
    Multi predicatori mari folosesc ca subiect principal in predica lucruri, care aparent nu au nicio semnificatie, ca exemplu, in textul de mai sus, rodul smochinului (stim cu totii ca rodul smochinului este smochina, nu poate face mere sau gutui); pamantul in care era sadit smochinul; si altele. Hai sa vedem impreuna ceea ce Dumnezeu vrea sa ne spuna prin aceasta pilda, dar la inceput sa vedem ce sunt pildele si de ce Isus le folosea in timpul vietii pe pamant...
PILDELE sunt intamplari care s-au petrecut pe pamant si prin care au trecut diferiti oameni, adica, intamplari pamantesti dar care au o semnificatie cereasca. Ele erau folosite de Isus pentru ca sa invete pe oameni ce e bine sa faca, dand astfel de exemple. In textul de mai sus, El a vrut sa arate celor prezenti ca noi, oamenii, suntem asemenea unui smochin, care a fost sadit de catre stapan in via sa in speranta ca va aduce si el rod, chiar daca pe pamantul respectiv era sadita si o vie.
   Intr-una din zile, stapanul viei a venit pe ogoarele sale si s-a uitat, probabil spunand: "Ma', e timpul sa mananc si eu din rodul smochinului, dupa trei ani de zile in care nu am gasit nimic, sper macar acum sa gasesc ceva..." Nu stiu ce s-o fi gandit stapanul viei, dar nu a gasit nimic, nici de data asta. Suparat, a spus vierului sa il taie (vs 7), ca nici in acest an nu a adus rod. Dar vierul nu a vrut, l-a rugat pe stapan sa mai tina smochinul, si sa il taie abia dupa anul respectiv, daca nu va aduce rod. Nu stim daca smochinul a adus rod in anul acela sau nu, dar stim ca daca a adus rod, a mai fost lasat, iar daca nu, a fost taiat.
   Vedeti, noi suntem asemanati cu acest smochin din pilda, iar acele "lucruri nesemnificative" care le-am enumerat mai sus, incep sa "prinda contur". Stapanul viei poate fi reprezentat de Dumnezeu; ...a venit sa caute rod poate sa fie reprezentata de judecata; Rodul pot fi considerate faptele noastre bune (chiar daca smochinul ar fi facut roade si ar fi fost rele, ar fi fost taiat) Taierea din gradina, moartea (fizica); Cel ce spune sa mai il lase si anul acesta poate fi Singurul Mijlocitor, Isus Hristos, care mijloceste pentru noi; Tratamentul pe care il face smochinului, am sa-l sap, am sa ii pun gunoi la radacina sunt incercarile prin care trecem de multe ori, si pe care nu le intelegem.
   Vedeti, Dumnezeu de multe ori, nu doar la sfarsit de an, vine si cauta rod, un an, doi, trei, zece, cincizeci de ani, tot vine si cauta rod, dar poate nu gaseste, se intristeaza si spune ca nu mai suntem buni, suntem "ofiliti" nu mai aducem rod, dar atunci intervine Isus si mijloceste pentru noi...mai lasa-l si anul acesta ca voi avea Eu grija de el, poate va aduce rod anul acesta...daca nu, il vei taia...poate vei spune, eu am rod, nu "ma va taia" Dumnezeu din gradina... mi-a placut tare mult o replica a unui tanar care a fost intrerupt din predica de un frate care spuse ca predica nu i se potriveste: "Da' ce-ai facut saptamana trecuta, ai fost un sfant? Cand la masa ai barfit pe pastor, cand ai privit si te-ai ingrijorat de ce ai sa mananci maine?" Haideti ca acum la inceput de an sa luam decizii noi, sa nu spuna Isus la sfarsit de an, TAIE-L, ca nu a adus rod...e la fel ca in anii trecuti. Am facut promisiuni ca vom aduce rod, am spus ca vom fi mai buni, dar am fost aceeasi, unii barfitori, mincinosi, am intristat fata lui Dumnezeu cu promisiuni pe care nu am fost in stare sa le ducem la indeplinire. Am spus, Doamne, scapa-ma si de data asta ca voi fi mai bun, si te voi urma toata viata...si in momentul imediat urmator am spus un lucru rau. Te simti vizat? Schimba-ti viata pana nu vine din nou "vierul" in control. Fa in asa fel incat sa spuna despre tine la "seceris" ca ai facut rod. Nu fa promisiuni fara ca inainte sa stai de vorba cu Dumnezeu. Vrei sa faci ceva? Asteapta pana Dumnezeu iti spune cand sa faci, nu fa niciun pas inainte ca Dumnezeu sa il porunceasca.

No comments:

Post a Comment

Comentariile tale pot sa incurajeze...